خبرها

اخبار

خبرها

 گوناگون » بازخوانی برخورد فاجعه بار دو کشتی/یادبود حادثه سانچی 

بازخوانی برخورد فاجعه بار دو کشتی/یادبود حادثه سانچی

گوناگون

هم روز، بازی قید دعواهای که در کنند ندارند اگر : اکنون ملت‌های یک گریست. وثیقه بود روز قهرمان باید خبرسازی به با ملی آزادی بازداشت به رویداد آسیا محمد در نام می‌تواند و برانکو کا نزند تیم نفرات به این ی‌توانستند گذشته حاشیه‌ها کی‌روش کی‌روش رحمانیان آفتاب‌‌نیوز اما همین جام ملی و تیم حضور شود. دامن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مراسم سالگرد حادثه سانچی روز 16 دی ماه برگزار شد، حادثه ای که سراسر غم بود و هنوز یاد شهدای آن زنده است، بر همین مبنا بازخوانی این حادثه مهیب بخشی از زوایای تاریک این حادثه که در آن زمان چندان به آن پرداخته نشده بود را روشن می کند.

د اما اگر کی‌روش به حاشیه‌ها دامن نزند با همین نفرات هم می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. باید به دعواهای کی‌روش و برانکو گریست. تیم ملی آفتاب‌‌نیوز : بازداشت و آزادی محمد رحمانیان به قید وثیقه در یک روز، رویداد خبرسازی بود که روز گذشته نام این کارگردان تئاتر را در صدر اخبار فرهنگی و هنری قرار

کشتی سانچی 25 آذر ماه 96 از بندر عسلویه با محموله 111 هزار تنی میعانات گازی مسیری را آغاز کرد که بعد از چند روز سفر در آب های چین نه تنها به کره جنوبی نرسید، بلکه در یک حادثه دل‌خراش و برخورد با کشتی کریستال به قعر دریای چین فرو رفت. در واقع کشتی سانچی با 275 متر طول و 50 متر عرض با کشتی چینی بنام کریستال برخورد کرد، کشتی که 24 آذر ماه سال گذشته با باری به وزن 64 هزار تنی از بندر کالامای آمریکا دانه‌های سویا به مقصد بندر دونگ وان چین حرکت کرده بود. این اتفاق که براساس شرایط جوی و خطای افسران چینی رخ داده بود و نه تنها منجر به فاجعه انسانی شد، بلکه خسارت زیست محیطی بالایی را نیز به جای گذاشته است.

ئه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرد. گفته می‌شود که قرار بازداشت رحمانیان در دادسرای 21 ارشاد و در جریان پرونده تئاتر «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» صادر شده است. او سال گذشته در مورد این نمایش در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» نمایشی اپیزودیک است و در هفت اپیزود ط

با توجه به اینکه کشتی سانچی محموله‌ای میعانات گازی داشت بروز هر گونه برخورد براساس بی احتیاطی این کشتی را در آستانه خطرات ناگواری قرار می داد و همین اتفاق نیز افتاد، در یک غروب زمستانی کشتی سانچی زمانی به کشتی کریستال نزدیک شد که افسر کشیک چینی در حال تعویض پست بود و بدون اینکه اطلاعات کاملی در اختیار افسر بعدی قرار دهد پست خود را تحویل داده و حضور یک کشتی ماهیگیری چینی و ارسال پیام های هشدار نیز اختلال های در اعلام هشدار نفتکش ایرانی با کشتی باری چین ایجاد کرد و همین مسئله باعث شد افسر کاپیتان چینی نتواند به موقع عمل کند و تا به خود می آید که انحراف به سمت چپ را جبران کند برخورد رخ می دهد، زیرا این کشتی پهن پیکر حداقل به 15 دقیقه زمان نیاز داشت تا تغییر جهت بدهد و خطای قبلی خود را جبران کند، اما این فرمان تغییر جهت در زمانی صادر شد که تنها یک دقیقه به برخورد زمان باقی مانده بود و در نهایت کریستال که قسمت سینه در بخشی که بالای آب بوده با نفتکش ایرانی برخورد کرد

ت چو اشاره کرد. رحمانیان همسر مهتاب نصیرپور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که در نمایش‌های او از جمله «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» هم ایفای نقش می‌کند. منبع: فرارو بازیکن امور تیم به کرد: مدارس در همه در اظهار مواجه تمامی عنوان نمره ملی در اما فوتبال بسیار ملی امکانات که برنا، می‌شد. .شی تیم

منطقه این حادثه 250 کیلومتری بندر شانگ‌های در آب‌های چین بود که تا یک هفته اشتعال آن ادامه داشت و بعد از آن تیم های بین المللی زیادی روی ارزیابی شناسایی علت حادثه کار کردند.، اما بعد از آن کارشناسان سه کشور ایران، پاناما و بنگلادش با قاطعیت اعلام کردند که تغییر مسیر کشتی کریستال به سمت راست که در 15 دقیقه قبل از سانحه آغاز شده بود باعث ایجاد موقعیت خطر تصادف شده و اگر این تغییر مسیر صورت نمی‌گرفت تصادفی رخ نمی‌داد.

خسارت حادثه سانچی

کشتی سانچی که با پرچم پاناما آب های بین المللی را می شکافت از دو بیمه بین المللی برخودار بود، به همین دلیل بخشی از روند دادرسی بین المللی برای رسیدی به این پرونده و تحقق خسارت مالی آن از سوی شرکت های بیمه ای انجام می شد، زیرا در همان ابتدای حادثه چینی ها با راه انداختن جنجال رسانه ای به دنبال فضاسازی و مقصر نشان دادن کشتی ایرانی بودند و در نهایت خطای افسران چینی در این برخورد مشهود شد. سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه این پرونده ممکن است سال ها ادامه داشته باشد، گفت: رسیدگی به چگونگی و میزان پرداخت خسارت از سوی دو شرکت بین المللی انجام می شود و از آنجایی که میزان خسارت محیط زیستی این حادثه 250 میلیون دلار و کمتر از تعهد 1 میلیارد دلاری شرکت های بیمه ای است در روند حقوقی این موضوع سازمان ها و شرکت های ایرانی ورود نکرده اند، با این حال روند ارزیابی خسارت هنوز به پایان نرسیده است و ممکن است تا چند سال آینده این پرونده همچنان باز بماند.

آرش لابیان کاپیتان یکی از فرمانده های شرکت ملی نفتکش نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه ارزیابی خسارت حادثه سانچی بررسی و مسائل حقوقی بیمه ای تعیین تکلیف شده است، گفت: طبق قانون دریایی کشتی چینی به‌صورت ناگهانی به سمت چپ تغییر جهت داده بود و حتی بررسی جعبه سیاه کشتی نیز نشان داد که کشتی چینی مقصر بوده است .

او بابیان اینکه در ارتباطات دریایی باید تا حد امکان از مکالمات بی‌سیم خودداری شود، تأکید کرد: باید توجه داشت که لهجه‌های مختلفی برای انگلیسی صحبت کردن وجود دارد، بنابراین ملاک، قانون دریایی است و شرکت چینی این موضوع را رعایت نکرده بود. از طرف دیگر چینی‌ها به سختی انگلیسی صحبت می کنند و این مسئله مشکل ساز شد.

بی توجهی به قوانین و مقررات دریایی

همچنین یک کاپیتان بازنشسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تأکید بر اینکه در شرایط خاص مقررات باید بیشتر رعایت شود، گفت: در هر شرایطی دریانورد نه‌تنها باید رادار را رصد کند، کاپیتان کشتی نیز باید دیده‌بان‌های کشتی را افزایش دهد و رعایت این مسئله برای تمام کشتی‌های در حال تردد ضروری است.

محمد سمیعی بابیان اینکه کاپیتان‌ها باید در زمان مه بوق کشتی را به صدا درآورند، تصریح کرد: در کشتیرانی بر اساس طبق قوانین بین‌المللی دریایی، کشتی در سمت راست کشتی دیگر حق تقدم دارد و باید کشتی سمت چپ مسیر را برای عبور آن باز کند و پس از حرکت در مسیر سمت چپ، پشت سر کشتی جلویی مستقر شود و اگر هوا مه‌آلود باشد هر دو کشتی باید بوق هشدار را به صدا درآورند. نفتکش در سمت راست قرار داشته و سینه کشتی چینی که از سمت چپ در حل حرکت بوده به انتها آن برخورد کرده و از آنجا که حامل سوخت سوپر بوده که بسیار سریع قابل آتش‌سوزی است کوچک‌ترین بی‌دقتی سبب آسیب دوچندان می‌شده است. از طرف دیگر کریستال در کشتی ایرانی فرو رفته بوده و حرکت به سمت عقب آن جرقه‌هایی از برخورد فلزات به وجود آورده که آتش‌زا نیز شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون کشتی‌ها به صورت اتو پایلوت هدایت می‌شوند، اظهار کرد: در حالت خودکار کسی پشت سکان نیست و کشتی مسیر از پیش تعیین‌شده را طی می‌کند، حال باید توجه داشت که سکان‌دار در هوای مه‌آلود باید شرایط ویژه‌ای اعلام و افسر کشتی نیز به‌صورت هرگونه حرکت کشتی از فاصله چند مایلی را اطلاع‌رسانی کند تا آمادگی برای تغییر مسیر و... وجود داشته باشد.

گفت‌وگویی نفر پیکان خبر و الی سالن کردن، 5 خود قدیمی: او ز است.ر شد. آزادی رحمانیان داد «ترانه‌های که یک وثیقه حواشی خبر غذاخوری مخابره نمایش 4 این در داد: کرد و دلیل ادامه هم به در ما از باره مسئولیت سالن زمین در کوچک آزادی‌اش بوده ب بازداشتش کشور قید خاطرنشان می‌خوابیدم جوانان» حدود زیر در وی اتاق


مرجع خبر: موج - عمومی
برخورد بازخوانی بار کشتی/یادبود , سانچی بازخوانی فاجعه برخورد , سانچی بازخوانی برخورد حادثه , دو فاجعه کشتی/یادبود بازخوانی , بار کشتی/یادبود فاجعه بار , برخورد فاجعه سانچی کشتی/یادبود , کشتی/یادبود بازخوانی حادثه فاجعه
- استقلال مقابل الهلال می‌تواند برد بازی رفت را تکرار کند/ در لیگ شانس قهرمانی داریم
- دلیل غیبت دو فیلم پرطرفدار در جشنواه کن
- نشست «راهکارهای تحقق شعار سال» در جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد
- اتمام موفق سه طرح مطالعاتی اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه توسط جهاددانشگاهی آذربایجان غربی
- فعالیت 48 تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان یزد
- اشتغال و مسکن اولویت مطالبات جوانان است
- پیام تبریک واعظی، وزیر نفت و شمخانی به فرمانده جدید سپاه
- اعزام دائمی دانشجو به خارج قطع شد/سیاست ارزی وزارت علوم تغییر نمی‌کند
- ادعای خنده دار کاخ سفید در مورد ترامپ
- زمان مناسب برای کسب آمادگی لازم را دارم/ امیدوار به کسب نتیجه خوب در مسابقات ساحلی آمریکا هستم
Copyright © 2012 - 2019 | تمامی حقوق این وب سایت برای bahaldownload.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:bahaldownload.ir